wtorek, 07 styczeń 2020
Zasady przyznawania dofinansowania do inwestycji z zakresu budowy/ renowacji zbiorników wodnych służących małej retencji
Kategoria: Aktualności
Dodane przez:
Tomasz Sikorski
[ Artykuł może być już nieaktualny. Został opublikowany ponad 90 dni temu! ]
- Właściciele gospodarstw rolnych mogą realizować inwestycje z zakresu budowy/ renowacji zbiorników wodnych służących małej retencji o powierzchni minimalnej 0,10 ha, maksymalnej 1 ha.
- Udział własny Wnioskodawcy w kosztach realizacji zadania, nie może być mniejszy niż 50% jego kosztów kwalifikowalnych.
- Wysokość dotacji do budowy /renowacji zbiornika wodnego służącego małej retencji do pow. 1 ha lustra wody wynosi 50.000,00 zł.
- Przed datą podjęcia przez Zarząd uchwały w sprawie rozstrzygnięcia naboru wniosków, Wnioskodawca przeprowadza proces przygotowania zadania, polegający na sporządzeniu dokumentacji projektowej, kosztorysowej, przeprowadzeniu uzgodnień formalno- prawnych i może przeprowadzić proces zamówień publicznych. Koszty poniesione z tytułu przeprowadzenia procesu przygotowawczego nie stanowią kosztów kwalifikowalnych do przyznania środków budżetu województwa.
- W przypadku, gdy kosztorys inwestorski obejmuje całość zadania, a Dotowany zakłada wykonanie części robót tego zadania we własnym zakresie, roboty te uważane będą za niekwalifikowalne.
- Płatności za prace/ zakupy zaliczone do kosztów kwalifikowalnych dotowanych zadań można wykonywać od daty podjęcia przez Zarząd uchwały w sprawie rozstrzygnięcia naboru wniosków na dany rok.
- Wnioski o przyznanie lub wypłatę Dotacji sporządza Wnioskodawca zgodnie z niniejszymi zasadami, na drukach udostępnionych do pobrania pod adresem https://bip.kujawsko-pomorskie.pl/category/rolnictwo-ochrona-gruntow-rolnych.
- W danym roku kalendarzowym Wnioskodawca może złożyć wniosek o przyznanie środków budżetu województwa na jedno zadanie.
- Wnioski o przyznanie środków budżetu województwa na realizację budowy/renowacji zbiorników wodnych małej retencji należy składać w terminie do 31 marca roku,
w którym planowana jest realizacja inwestycji. - W przypadku stwierdzenia braków formalnych złożonych wniosków lub nieprawidłowości w ich sporządzeniu, Wnioskodawca wezwany jest do uzupełnienia wniosku lub usunięcia braków formalnych w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
- W przypadku większych zadań, zwłaszcza przy budowie i modernizacji zbiorników wodnych służących małej retencji, dopuszczalne jest podzielenie ich na etapy.
- Dotacją mogą zostać objęte jedynie zadania zrealizowane i rozliczone w roku
w którym przyznane zostały środki finansowe. - Dotowany realizuje zadanie zgodnie ze złożonym wnioskiem oraz zawarta umową.
- Realizacja zadania objętego Dotacją, jego odbiór techniczny oraz zapłata za wykonane roboty muszą być dokonane w czasie obowiązywania umowy tj. od daty podjęcia uchwały Zarządu w sprawie rozstrzygnięcia naboru wniosków na dany rok do dnia
31 października roku, w którym przyznano Dotację.
- Dotowany w terminie obowiązywania umowy informuje pisemnie Departament
o zakończeniu realizacji zadania i zgłasza gotowość do rozliczenia dotacji. - Warunkiem wyznaczenia terminu rozliczenia dotacji jest przesłanie drogą elektroniczną kopii dokumentów rozliczeniowych zgodnych z zapisami umowy na adres mailowy Departamentu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Z przeprowadzonej wizytacji w terenie oraz rozliczenia zadania sporządza się protokół, którego integralna część stanowi dokumentacja przedłożona przez Dotowanego, w szczególności:
- faktura/y wystawionej przez wykonawcę/ dostawcę za wykonane zadania, na które przeznacza się Dotację, opatrzona klauzulą „współfinansowanego ze środków budżetu Województwa Kujawsko- Pomorskiego w kwocie… zł. zgodnie z umową nr…/ aneksem nr … w wysokości…”, wraz z potwierdzeniem dokonania zapłaty
- kosztorysu powykonawczego oraz powykonawcze zestawienie kosztów
(w przypadku, gdy realizację inwestycji udokumentowano więcej niż jednym kosztorysem powykonawczym lub więcej niż jedną fakturą/ rachunkiem
- protokół odbioru technicznego realizowanej inwestycji
- zgłoszenie realizacji zadania do właściwego starosty lub pozwolenia na budowę
- oświadczenie o zrealizowaniu zadania zgodnie z przepisami prawa, umową
o udzielenie Dotacji oraz dokumentacją złożoną celem rozliczenia Dotacji, podpisanym przez Dotowanego
- oświadczenie Dotowanego, o braku możliwości odzyskania podatku VAT dotyczącego zakupów związanych z realizacją zadania- wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do umowy
- Wszelkie kopie dokumentów składane przy rozliczeniu zadań, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem
- Podstawę przekazania dotacji stanowi pozytywna ocena realizacji i rozliczenia zadania zawarta w protokole kontroli wraz z kompletem dokumentów.
- Dotacja jest przekazywana na konto dotowanego do końca roku kalendarzowego,
w którym zawarta została umowa. - w przypadku niezrealizowania zadania zgodnie z umową, sporządzony jest protokół negatywny, który skutkuje brakiem otrzymania Dotacji oraz brakiem możliwości ubiegania się o dotacje w roku następnym.
- Dotujący reprezentowany przez merytorycznych pracowników biura jest uprawniony do przeprowadzenia kontroli inwestycji, w trakcie realizacji zadania i po jego zrealizowaniu w okresie 3 lat od daty rozliczenia Dotacji.